מאמרים

המשרד לפיתוח הנגב והגליל פועל להקמת חממת סטארט-אפ באוניברסיטת בן-גוריון

המשרד לפיתוח הנגב והגליל פועל להקמת חממת סטארט-אפ באוניברסיטת בן-גוריון בהשקעה של 4 מיליון ₪.

המשנה לראש הממשלה , השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום:

“הנגב, עמק הסיליקון של ישראל”

כך חשף הבוקר המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום בוועידת הנגב החמישית המתקיימת בבאר שבע.
השר שלום: “הנגב הופך לעמק הסיליקון של ישראל. חממת ההיי-טק  תייצר מקומות תעסוקה ותמשוך אוכלוסיה חזקה לאזור.

המשרד לפיתוח הנגב והגליל פועל בימים אלו להקמת חממת סטארט-אפ שתפעל באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. החממה מיועדת לסייע לסטודנטים בתחומי ההנדסה והמדעים המעוניינים להפוך ליזמים.

הסטודנטים שיפנו לחממה, יקבלו סיוע ניהולי ,עזרה בגיוסי כספים, ייעוץ משפטי, פיתוח עסקי ועוד. בצורה זו, היזמים יכולים לממש את חזונם ולעבוד על פיתוח המוצר מבלי לדאוג לצרכים שירותיים.

המודל של חממות סטארט-אפ פועל כבר שנים רבות באוניברסיטאות שונות בארה”ב ומהווה מנוף אדיר לפיתוח מספר גדול של חברות הזנק. רבות מהחברות המובילות בשוק החלו את פעילותן במסגרות חממות מעין זו.

מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל נמסר כי סך עלות הפרויקט נאמדת בכשני מיליוני שקלים והוא צפוי לתמוך בכל שנה בכ-15 פרויקטים שיספקו בשלב הראשון 90 משרות לבוגרי אוניברסיטה. העלות המוערכת של הפרויקט נעמדת על 4 מיליון ₪.

על-פי התחזיות כשליש מהפרויקטים הנתמכים (5-6 מיזמים) יבשילו בסיום השנה ליציאה לגיוס כספים בשוק ויהפכו בהמשך לחברות סטארט-אפ חדשות.

הליווי שיקבלו היזמים יימשך גם בתום השנה הראשונה לפעילותם והם יקבלו תמיכה בסכום של 150 אלף שקלים בארבעת החודשים הראשונים שלאחר היציאה לגיוס כספים מה שמאפשר המשך פעילות עד שמושג הון חיצוני מספק המאפשר המשך פעילות עצמאית.

המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום אמר הבוקר בועידת הנגב החמישית: “הנגב הופך לעמק הסיליקון של ישראל ,החממה בבאר שבע תהפוך לבית

עבור החדשנות והיצירתיות שמדינת ישראל התברכה בהן. בחממה יצמחו עשרות חברות הזנק חדשות  ותציב את קמפוס בן-גוריון במוקד מפת ההיי- טק הישראלי. עבור הסטודנטים מדובר באפשרות נדירה של פיתוח יזמות תוך שיתוף פעולה עם גורמים מהמובילים בעולם. החממה תבטיח את הישארותם של סטודנטים מתחומי הייטק וההנדסה בנגב. חממת ההיי-טק תתרום לנגב גם בהיבט של יצירת מקומות תעסוקה וגם בהיבט של משיכת אוכלוסייה חזקה לאזור. חיזוק מערכת החינוך, חיזוק תשתיות התחבורה , הקמת ישובים חדשים ויצירת אלפי מקומות תעסוקה הופכים את הנגב למוקד משיכה לצעירים ומשפחות.

נכס דיגיטלי

מאמרים ומידע נוסף

מערכות סולאריות לעסקים – כל מה שרצית לדעת

DSY יזמות והשקעות

כנס 20 המדינות המפותחות – ניסיון לרבע את המעגל

DSY יזמות והשקעות

סקוט ווייס מסביר איך לגייס הון לסטארטאפים

DSY יזמות והשקעות

הגב לפוסט