מאמרים

Call Center

המושג “טלמרקטינג” בא למעשה לתאר פעולות של שיווק ומכירת מוצרים מסוגים שונים באמצעות הטלפון. במקרים רבים הצלחת טלמרקטינג תלויה במידה רבה ביכולתו של איש המכירות לשכנע את הלקוח לשמוע את ההצעות. ללקוחות רבים אין רצון, זמן או עניין לשמוע הצעות בטלפון ולכן איש או אשת המכירות מוכרחים לעניין את הלקוח בכל דרך אפשרית. בתחום הטלמרקטינג, ישנו מושג נוסף המתייחס ליצירת קשר טלפוני לקביעת פגישת פנים מול פנים לשם שיווק ומכירה, הנקרא “טלמיטינג”, לעומת המכירה שנעשית ישירות דרך הטלפון.

Call center – טלמרקטינג אינטרנטי

עם התפתחות תרבות הקניות והמכירה ברשת, טלמרקטינג התקדם צעד אחד קדימה, וכיום חברות וארגונים רבים משתמשים בטלמרקטינג אינטרנטי. דרך אתרי אינטרנט, מתבצעת יצירת  קשר יזומה עם הלקוח באמצעות צ’אט, ומתן אפשרות לסיוע והסבר מידי בכל הנוגע למוצרי ומדיניות החברה הנתונה.

אנשי טלמרקטינג

טלמרקטינג אינטרנטי, call center, שיווק טלפוני או טלמיטינג, אינם דברים קלים לביצוע, כיוון שקשה הרבה יותר להעביר אמפתיה וחום דרך האינטרנט או הטלפון, מאשר במפגש פנים מול פנים. יצירת אווירה אישית אשר מסייעת ללקוח לבטוח באיש המכירות ולהתעניין ברצינות בהצעתו, היא האתגר הגדול ביותר אשר הצלחתו מביאה להתקדמות גדולה עד למכירה, ברוב המקרים.

אנשי טלמרקטינג או טלמיטינג טובים, בין אם מדובר בשיווק אינטרנטי או שיווק טלפוני, מנהלים שיחה בצורה מתורבתת ומעניינת אשר אמורה ליצור סקרנות ועניין אצל הלקוח הפוטנציאלי.  קווי המתאר של השיחה אמורים להיות מתוכננים מראש, ואיש טלמרקטינג טוב יודע תמיד כיצד לשלוט בשיחה ולאן להוביל אותה. המוטיב מוכרח להיות חיובי וטון הדיבור ידידותי, על מנת ליצור אווירה נעימה אשר תרגיע את הלקוח ותאפשר לו לבטוח באיש הטלמרקטינג. חשוב מאוד לשמוע את מה שיש ללקוח לומר, ולא לאפשר ללהט המכירה להשתלט על השיחה.

תחום הטלמרקטינג הוא כאמור איננו תחום קל. לעיתים קרובות נציגי טלמרקטינג יתקלו בתגובות גסות ואף מעליבות מלקוחות חסרי סבלנות. בגלל שהשיחה מתבצעת בטלפון או דרך האינטרנט אין קרבה פיסית בין איש טלמרקטינג ללקוח, ולכן קל יותר לחתוך את השיחה. חשוב לא לתת לאירועים מן הסוג הזה להשפיע על איש טלמרקטינג ולשמור על גישה כללית חיובית.

נכס דיגיטלי

מאמרים ומידע נוסף

טוויטר משיקה מדריך לבעלי עסקים

DSY יזמות והשקעות

שיקולים בבחירת אמצעי הפירסום ליזם המתחיל

DSY יזמות והשקעות

קידום אתרים – בניית אתרים מותאמת קידום

DSY יזמות והשקעות

הגב לפוסט