חשיבותו של רואה חשבון טוב לניהול עסק מצליח
חשיבותו של רואה חשבון טוב לניהול עסק מצליח
מאמרים ניהול עסק

חשיבותו של רואה חשבון טוב לניהול עסק מצליח

כמעט כל עסק, בוודאי עסקים בסדר גודל בינוני ומעלה, משתמשים בשירותיהם של רואי חשבון על מנת לנהל את הפעילות הפיננסית, הן בתוך העסק והן מול גורמים חיצוניים, כגון רשויות המס, מע”מ, ספקים וגורמים אחרים.

השימוש בשירותיהם של רואי חשבון, אפשר להגדירו כאחד מהמאפיינים שאחראים על הצלחתו של עסק. משרד רואה חשבון טוב, מקצועי ויעיל, יכול להיות ההבדל בין עסק מצליח לכזה שאיננו מנוהל נכון מבחינה כלכלית, דבר שישפיע על תפקודו בהווה, ובוודאי שגם על יכולותיו לתכנן את עתידו הכלכלי לאורך זמן.

בחלק הבא של המאמר אנחנו נסביר דרך מספר אלמנטים ודוגמאות, מדוע כל עסק חייב לעבוד עם משרד רואה חשבון. זה נכון לא רק לעסקים בינוניים שמגלגלים מחזורים של מאות אלפי שקלים ומעלה, אלא אפילו לעסקים קטנים, משפחתיים, שמגלגלים מחזורים קטנים, במקרה כזה, ייתכן ותהיה לכך משמעות גדולה יותר אפילו עבור בעל העסק.

משרד רואי חשבון לעסק קטן

בשביל להבין את החשיבות של העסקת רואה חשבון עבור עסק קטן, ניקח דוגמא עובד מהבית אשר יש לו מחזור חודשי של 10-15 אלף שקל. הוא צריך לשלם מע”מ, לשלם מס הכנסה, ביטוח לאומי. הוא יכול לעשות את כל החישובים והתשלומים בעצמו, אך מן הסתם, זה גם ידרוש ממנו משאבים של זמן אשר ייגרעו מזמן העבודה שלו, וכן זה ידרוש ממנו להיות בקיא בכל הנושא של המסים, זיכויים, הטבות וכדומה.

על כן, למרות שהוא עסק קטן, פטור או מורשה, נכון לו יותר להיעזר באיש מקצוע שיבצע בשבילו את כל זה. אחרת ייתכן מאוד שהוא יטעה בחישובים, ישלם הרבה יותר ממה שהוא צריך או לחילופין, ישלם הרבה פחות ויום אחד הוא יגלה שהוא חייב למס הכנסה או לרשות אחרת.

רואה חשבון לעסק בינוני וגדול

כאן אנחנו מדברים על עסקים שמגלגלים מחזור חודשי של עשרות ומאות אלפי שקלים. במקרה כזה, משרד רואה חשבון, לא רק מתפקד על תקן מי שעובד מול הרשויות השונות, מנפק דוחות ומצליח להביא לכדי מצב של זיכויים והקלות במס. מעבר לכך, הוא מתפקד על תקן מי שאחראי, ביחד עם בעלי המשרד, על התוכנית העסקית של העסק. הוא זה שיכול לנפק את התשובות, מה מצב ההכנסות וההוצאות, מה הרווח של העסק, ואילו תוכניות כלכליות העסק יכול לבצע בשנה הקרובה ומעבר לכך.

סביר להניח שבעל עסק אשר מודע למה שקורה אצלו, יודע, פחות או יותר, מה המצב מבחינת תזרים מזומנים, השקעות, נכסים וכדומה, אך בהיעדר רואה חשבון מקצועי ומנוסה, הוא לא ידע האם הוא יכול לבצע השקעות שונות, האם הוא יכול לרכוש ציוד, להעסיק עובדים נוספים ועוד. את כל זה רק איש מקצוע שמכיר את הספרים לעומק, ידע לספר לו. בשביל זה הוא צריך רואה חשבון.

נכס דיגיטלי

מאמרים ומידע נוסף

השקעות בבורסה – 3 מניות לשנה החדשה

DSY יזמות והשקעות

עוסק פטור או עוסק מורשה ?

DSY יזמות והשקעות

פייסבוק משיקה את ליברה – LIBRA – מטבע קריפטוגרפי בינלאומי

DSY יזמות והשקעות

הגב לפוסט