עיצוב ממשק משתמש
עיצוב ממשק משתמש
אינטרנט לימודים ומידע

מהי החשיבות של התאמת עיצוב האתרים וממשק המשתמש לפי הצרכים והמטרות של הלקוחות שלכם

בשנים האחרונות, תחום עיצוב אתרים עובר מהפכה. אם בעבר עיצוב אתרים התמקד בעיקר בנראות הגרפית והוויזואלית, כיום זווית הראיה וההבנה השתנתה לחלוטין. היום יותר ויותר מחלחלת ההבנה שכבר לא מספיקה רק האסתטיקה של האתר, אלא על המעצבים להיכנס לראש של הגולשים, להבין את הצרכים שלהם, מה הם מחפשים, לדעת איך לבנות אתר פרקטי יעיל ונוח, היכן למקם כל כפתור ובאיזה גודל. וכן, איך לעצב את האתר, באופן שיעודד גולשים להשאיר פרטים ולבצע פעולות שונות ועוד.

עיצוב אתרים הוא מונח, שכולל בתוכו עוד שני מושגים חשובים ומשמעותיים מאוד, שההבנה שלהם היא קריטית: עיצוב UX ו-UI.

עיצוב UI – אשר נוגע לחוויה העיצובית שהמשתמש יעבור במהלך הגלישה באתר, החל מכל הרעיון העיצובי של האתר, הנראות, הצבעים, הטיפוגרפיה ועוד.

עיצוב UX – המתייחס לחווית המשתמש מהאתר (או ממוצרים אחרים). מדובר בחוויה הכוללת, שעובר המשתמש במהלך הגלישה באתר, בשילוב של פרקטיות, הנאה, עיצוב ומתן מענה לצרכיו. מדובר בזווית ראייה רחבה הרבה יותר מבעבר לתחום, שמכילה בתוכה גם ויזואליות, שירותיות וקבלת מהנה לתקלות טכניות. אבל כוללת גם את השימוש באתר, במהלכה נשאל את עצמנו, מספר שאלות, ביניהן: האם מדובר באתר שהמידע בו זורם ולא נתקע? האם האתר מגיב מהר מספיק, האם המידע בו נגיש ועוד. וכן, האם התאמנו את חווית המשתמש לגולשים מהמובייל ולגולשים מהדסקטופ?

אתר צריך לכלול הרבה מאוד מאפיינים, שיאפשרו לנו לצאת בתחושה שקיבלנו את מבוקשנו. והיום מדובר באתגר מורכב מתמיד. הציפיות והדרישות של הקהל עולות מדי שנה לשנה, וכך הצורך בלהבין בתחומים רבים ומגוונים יותר ובטרנדים ומגמות בעולמות רבים. החל מעולמות השיווק, הדיגיטל והאסטרטגיה ועד לפסיכולוגיה של המשתמשים.

השלב הראשון בעיצוב ממשק המשתמש, הוא אפיון קהל היעד והבנת הצרכים והמטרות שלו. מדובר בשלב מחקרי לכל דבר, שכולל תרשימי זרימה, שמתארים את כל השלבים שעובר המשתמש בגלישה באתר. התרשים כולל את כל אפשרויות הניווט באתר וכל הפעולות הפוטנציאליות. במהלכו יש לשאול מה המטרות של הגולש? האם האתר מעניק לו פתרון והאם יש אלמנטים שמפריעים לו?

עיצוב UX נועד לדמות את המסע שעובר המשתמש באתר ולאפשר להיערך ולהתאים את האתר, מבעוד מועד, במטרה שיספק לו את החוויה המושלמת.

עיצוב אתרים וממשק משתמש תלוי הרבה מאוד גם בתוכן של האתר, שצריך להיות קצר, חד ופשוט

נדבך חשוב נוסף, במהלך עיצוב אתרים וממשק משתמש, הוא כמובן התאמת התוכן למשתמשים. כתיבת תוכן לאתר היא עניין מאתגר בפני עצמו. מצד אחד, עלינו לכתוב מסרים קליטים ולא ארוכים או מסורבלים מדי. מצד שני המסר צריך להיות חד ברור, פשוט ומובן לכל.

היום בתוך ים המידע אליו אנו נחשפים באתרים וברשתות החברתיות, חשוב מאוד לדעת לא להאריך במילים היכן שלא צריך. ישנם מקומות באתר שהגולשים יהיו מעוניינים “לספוג” מידע, אך צריך לזהות אותם ושם להרחיב במילים ובמלל. בין המקומות הללו, בדרך כלל, נמנים לשונית המאמרים או הבלוג. לא בכל אתר לשונית זו רלוונטית, אבל עבור בעלי מקצוע רבים היא בהחלט מתאימה. היא מאפשרת לנו להעשיר את הידע של הגולשים, שחלקם הגיעו למטרה זו, ומצד שני היא מחזקת את המקצועיות שלנו, בקרב הגולשים, ומעלה את יחס ההמרה ואת הסיכויים שירכשו מאיתנו שירות או מוצר.

אחד הטיפים שאנו יכולים לתת לכם בהקשר של בחירת מעצב או חברה לעיצוב אתרים, הוא לבחון עבודות קדומות של אותם בעלי מקצוע, ולראות האם הסגנון עיצוב וכתיבת התוכן, מתאים לכם ולמשתמשים שלכם. כלומר לא מספיק שאתם תאהבו, חשוב לא פחות שגם קהל היעד שלכם, יוכל להעריך את חווית וממשק המשתמש שיזכה להם באתר, במה שיתבטא ביחס המרה ובשיעור כניסות גבוה.

חשוב מאוד לבחון את העיצוב אבל גם את התוכן, את האפקטים העיצוביים, אבל גם האם האתר סיפק את המטרות שלשמם הגעתם אליו מלכתחילה. מדובר במסע שלם ומורכב, שמצריך הבנה במכלול תחומים מעולמות שונים, שבסופו של דבר נפגשים באתר שלכם ובחוויה שאתם מספקים, שצריכה להיות ברמה הגבוהה ביותר עבור הלקוחות שלכם.

נכס דיגיטלי

מאמרים ומידע נוסף

כיצד להגיע להכנסה של 4,000 דולר בחודש מהאתר שלך?

DSY יזמות והשקעות

סרטון הסבר – איך מרוויחים כסף מיוטיוב?

DSY יזמות והשקעות

כמה כסף אפשר לעשות מסרטון של מיליון צפיות ביוטיוב?

DSY יזמות והשקעות

הגב לפוסט