פייסבוק משיקה את ליברה - LIBRA - מטבע קריפטוגרפי בינלאומי
פייסבוק משיקה את ליברה - LIBRA - מטבע קריפטוגרפי בינלאומי
החדשות החמות היי טק השקעות יזמות מאמרים קריפטו שוק ההון

פייסבוק משיקה את ליברה – LIBRA – מטבע קריפטוגרפי בינלאומי

הרשת החברתית פייסבוק הכריזה על השקת מטבע וירטואלי \ קריפטוגרפי בינלאומי חדש בשל “ליברה” LIBRA, ובנוסף על הקמת עמותה וארנק דיגיטלי אשר לדברי המייסדים אמור לשנות את אופן התשלום והעברת הכספים בעולם.

המטבע ליברה והעמותה שלצידו אמורים על פי הפרסומים להתחיל את פעילותם בתחילת שנת 2020, ובכר רבות מן החברות הגדולות בעולם משתפות פעולה עם היוזמהשל פייסבוק למטבע וירטוואלי  קריפטוגרפי עולמי.

הטכנולוגיה משנה את העולם – ואולי ליברה (LIBRA) הוא עד צעד בדרך להפיכתו לכפר גלובלי אחד גדול.


וכך כתב היום מייסד פייסבוק מארק צוקרברג בהכרזת המטבע:

היום, פייסבוק מגיע יחד עם 27 ארגונים ברחבי העולם כדי להתחיל את עמותת ליברה ללא כוונת רווח וליצור מטבע חדש בשם ליברה (LIBRA).

המשימה של ליברה (LIBRA) היא ליצור תשתית פיננסית גלובלית פשוטה המעצימה מיליארדי אנשים ברחבי העולם. זה מופעל על ידי הטכנולוגיה של בלוקצ’יין והתוכנית היא להפעיל אותה בשנת 2020. ניתן לקרוא עוד על העמותה כאן: https://libra.org

היכולת להשתמש כסף נייד יכול להיות השפעה חיובית חשובה על חייהם של אנשים, כי אתה לא צריך תמיד לשאת במזומן, אשר יכול להיות חסר ביטחון, או לשלם תשלום נוסף עבור העברות. זה חשוב במיוחד עבור אנשים שאין להם גישה לבנקים המסורתיים או שירותים פיננסיים. כרגע, ישנם כמיליארד אנשים שאין להם חשבון בנק אבל יש להם טלפון סלולרי.

אנו שואפים להקל על כולם לשלוח ולקבל כסף בדיוק כמו שאתה משתמש ביישומים שלנו כדי לשתף באופן מיידי הודעות ותמונות. כדי לאפשר זאת, פייסבוק גם משיקה חברה בת עצמאית בשם קליברה (Calibra) שתבנה שירותים המאפשרים לך לשלוח, להשקיע ולשמור ליברה – החל בארנק דיגיטלי שיהיה זמין בווטסאפ ובמסנג’ר, וכאפליקציה עצמאית בשנה הבאה.

קליברה (Calibra) תהיה מוסדרת כמו ספקי שירות תשלום אחרים. כל מידע שתשתף עם Calibra יישמר בנפרד מהמידע שאתם חולקים בפייסבוק. מההתחלה, קליברה Calibra יאפשר לך לשלוח ליברה LIBRA כמעט לכל אחד עם הטלפון החכם ללא עלות. עם הזמן, אנו מקווים להציע שירותים נוספים עבור אנשים ועסקים – כמו לשלם חשבונות בלחיצת כפתור, לקנות קפה עם סריקה של קוד, או רכיבה תחבורה ציבורית מקומית ללא צורך לשאת במזומן או לעבור מטרו.

בנוסף למאמצינו, חברות רבות אחרות יבנו את שירותיהן באמצעות ליברה – מחברות תשלום כגון ויזה, מאסטרקארד, פייפל, פיי-יו, סטרייפ ועוד, לשירותים פופולריים כגון Booking, eBay, Farfetch, Lyft, Spotify ו- Uber, to – עסקים עושה עבודה חשובה סביב הכללה פיננסית כמו Kiva, Mercy Cors ו World’s Banking, לחברות בחלל הצפנה כמו Anchorage, Coinbase, Xapo, ו- Bison Trails. מספר חברות הון סיכון מובילות מצטרפות גם הן לסיוע בחדשנות על רשת מאזניים. אנחנו מקווים שיהיה מעל 100 חברים של האגודה ליברה עד השקת הרשת בשנה הבאה.

כל זה בנוי על טכנולוגיית בלוקצ’יין blockchain. זה מבוזר – כלומר זה מנוהל על ידי ארגונים שונים רבים ולא במקום אחד בלבד, מה שהופך את המערכת להוגנת יותר. זה זמין לכל מי שיש לו חיבור לאינטרנט יש עלויות נמוכות ועלויות. וזה מאובטח על ידי קריפטוגרפיה אשר מסייעת לשמור על הכסף שלך בטוח.

זהו חלק חשוב מהחזון שלנו לפלטפורמה חברתית ממוקדת פרטיות – שבה תוכל לקיים אינטראקציה בכל הדרכים שתרצה באופן פרטי, החל בהודעות ועד לתשלומים מאובטחים.

פרטיות ובטיחות יהיו מובנים בכל צעד. לדוגמה, בקליברה יהיה צוות ייעודי של מומחים בניהול סיכונים התמקדו במניעת אנשים מלהשתמש בקליברה למטרות הונאה. אנו נספק הגנה מפני הונאה, כך שאם תאבד את מטבעות הליברה שלך, נציע החזרים כספיים. אנחנו גם מאמינים שזה חשוב עבור אנשים יש אפשרויות כך יהיו לך את האפשרויות להשתמש רבים אחרים צד שלישי ארנקים של ליברה ברשת.

יש עדיין הרבה יותר ללמוד מלעשות לפני שליברה יהיה מוכן להשיק רשמית. אנחנו יודעים שזו משימה גדולה ואחריות – ואנחנו מחויבים לקבל את זה נכון. עבדנו עם קובעי מדיניות ומומחים בתחומים כמו הכללה פיננסית, כלכלה, אבטחה, פרטיות ובלוקצ’יין, ואנו נמשיך להקשיב למשוב שלהם כפי שאנו מבינים כדרך הטובה ביותר להתקדם. אנו אסירי תודה על השותפות שלהם, ועל כל העסקים, ארגונים ומוסדות אקדמיים שהם חלק מאגודת ליברה LIBRA.

זוהי תחילתו של מסע מרגש ואני מצפה לשתף עוד בקרוב.

נכס דיגיטלי

מאמרים ומידע נוסף

״רוב הסטארטאפים מפתחים דברים שאף אחד לא צריך״

מחקר: עסקים בבעלות נשית גדלים מהר יותר

DSY יזמות והשקעות

דו”ח ההשקעות העולמי השנתי של סוכנות האו”ם לסחר ופיתוח

DSY יזמות והשקעות

הגב לפוסט