איך בוחרים יועץ עסקי?
איך בוחרים יועץ עסקי?
ניהול עסק

איך בוחרים יועץ עסקי?

אנשי עסקים רבים מגיעים למסקנה שהם זקוקים ליועץ עסקי כדי שינתב את דרכם. יש לכך כמה וכמה מטרות כמו פיתוח העסק לרבדים שיגרמו לו לשגשג כלכלית ואי ביצוע טעויות שיגרמו לכשלים בתפקוד של העסק.

בחירה של יועץ עסקי

יש היום יועצים עסקיים רבים ומתוכם יש לבחור את המתאים ביותר. הפרמטרים החשובים הם חיפוש יועץ עסקי שהוא עוסק בתחום שבו העסק פועל, כמו לדוגמה שירותי מחשוב, ייבוא ויצוא, שיווק מזון וכו’. המיומנות של יועץ עסקי בנישה זו תסייע מאד, כיוון שהוא מכיר את הנישה הזו על כל רבדיה ולכן הליווי יהיה מאד מקצועי.

מעבר לכך כדאי לדבר עם קולגות או עם קרובי משפחה ולבקש המלצה על יועץ עסקי שהוא אמין, אדם שנעים לעבוד אתו, בעל יכולת הקשבה ורזומה עשיר. אם מקבלים על כמה יועצים עסקיים כדאי להיפגש בנפרד עם כל אחד מהם, לשמוע מה יש לו לומר, אילו רעיונות מקוריים הוא יכול להציע ובעיקר לחפש חיבור שיהיה מעולה. רק אם יהיה שיתוף פעולה מלא בין הנהלת החברה ליועץ העסקי ויהיו הבנות, כל המהלך הזה יהיה מוצלח.

קביעת אסטרטגיות

כל עסק זקוק להכוונה בתחומים שונים. יש כאלו שמעוניינים להרחיב את המעגל השיווקי על ידי יחסי מסחר עם קמעונאים. אחרים יעדיפו לפתוח חנות מקוונת כדי להגדיל את ההכנסת באמצעות אתר שהוא on line . כדי לקדם כל מהלך מסוג זה, יועץ עסקי מיומן מבצע מחקר שוק, מהו אופן העבודה של המתחרים, מהן העלויות השונות וכל בדיקה מקצועית נוספת שיש בה צורך. לאחר מכן הוא קובע את תוואי הדרך והוא וצוות המשרד מתחילים לבצע את ההיערכות הספציפית הנדרשת.

רואים תוצאות

כאשר מדובר ביועץ עסקי שהוא משכמו ומעלה והוא בעל מוניטין גבוה, הוא יודע בדיוק איך לגשת לכל משימה וכיצד לפתור אותה. בעל העסק נעזר בו באופן קבוע ומתייעץ אתו בנושאים שונים כמו ביצוע שינויים ארגוניים, פיטורים של עובד מסוים, הרחבת הפעילות העסקית על ידי רכישת חברה מתחרה וכך להגדיל את נתח השוק שהחברה חולשת עליו.

או לחלופין יכול להיות שהוא יבחן הצעת מיזוג או רכישה שעסק זה יקבל וימליץ לבצע צעד זה בתנאים מסוימים כיוון שזו הצעה טובה במציאות העכשווית. כאשר יועץ עסקי מסביר כל צעד מכל ההיבטים ומכל ההשלכות, לבעל העסק קל יותר לקבל החלטות.

נכס דיגיטלי

מאמרים ומידע נוסף

כיצד לבחור עורך דין טוב ומקצועי עבור העסק שלך

DSY יזמות והשקעות

איך להצליח עם עסק?

DSY יזמות והשקעות

6 עצות פרקטיות לניהול זמן

DSY יזמות והשקעות

הגב לפוסט