איך להצליח עם עסק?
איך להצליח עם עסק?
ניהול עסק

איך להצליח עם עסק?

מידי יום אנחנו שומעים על עסקים חדשים שנפתחים, לעתים מדובר על עסקים קטנים, לעתים על רשתות גדולות. ובאותה נשימה אנחנו שומעים לא מעט על עסקים שנסגרים, או כאלה שנפלו, התסבכו ונכנסו לחובות אדירים, גם זה לא נעלם מאוזנינו.

מדוע כל כך קשה להחזיק עסק לאורך זמן, וממש להצליח בו?

אם נחקור את כל סיפורי הכישלון של עסקים שלא הצליחו להחזיק מעמד נגלה מגוון סיבות, נעמוד על כמה מהן במאמר זה:

  • ניהול עובדים לא תקין:

בורג חשוב במערכת של כל עסק אלו העובדים, בין אם מדובר במלצרים ועובדי מטבח (בעסקי המסעדנות), בין אם מדובר במתכנתים (בחברות הייטק) ובין אם מדובר בעובדי קופה (בענף הקמעונאות) ובעצם כל סוג של עובד. המעסיק ו\או הצוות המנהל של העסק צריך לנהל את העובדים בצורה כזו שיהיו בניהם יחסי עובד מעביד תקינים, בריאים ובעלי תקשורת טובה, וכן שהמעביד יהיה דמות כריזמטית שהעובד שומע בקולה, וכן חשוב ביותר שהעובד יהיה מרוצה. כאשר עובד מרוצה התפוקה שלו עולה, לעומת עובד שאינו מרוצה תפוקתו יורדת, דבר המשפיע על כל שרשרת העסק, ופוגע בכולה. כאשר משהו במערכת ניהול העובדים אינו תקין – העסק עלול להיפגע כתוצאה מכך להינזק בצורה הרסנית אשר לעיתים אין כל דרך חזרה.

  • ניהול פיננסי לקוי:

חלק אינטגרלי מעסק הוא כמובן הכסף, בסופו של דבר מטרתו של כל עסק היא להרוויח, ובכדי להגיע לשם חשוב להתנהל בצורה נכונה. התנהלות פיננסית בעסק מתחילה עוד בצעד הראשון לפתיחת העסק, לפני שנכנסים להרפתקה הזו שנקראת ‘עסק’ חשוב לבדוק האם הכסף העומד לרשותי מספיק?, מהו התקציב שאצטרך להשקיע באופן התחלתי?, אילו פעולות יידרשו הוצאות, האם אצטרך לגייס מקורות מימון נוספים שיעזרו לי לקבל את שאר הכסף שאזדקק לו להמשך פעילות העסק? ,כיצד אדע מה מבין האופציות העומדות לרשותי מתאים ביותר עבור העסק שלי ויכולתי הכלכלית… וכן הלאה. עסקים רבים נופלים על הנושא הכלכלי. הם לא וידאו מראש שיש להם את כל הכסף הדרוש, הם לא חישבו נכון את ההוצאות הצפויות וגם את אלו שאינן צפויות. ומכאן נכנסו לבורות כלכליים.

  • חוסר הבנה במתחרים:

יזמים רבים הוגים במוחם רעיון מדהים למוצר או שירות, והם אינם לוקחים בחשבון שאולי קיימת חברה אחרת שכבר עשתה זאת קודם, או שעושה זאת ממש בזמן זה. זיהוי המתחרים הם צלע חשובה מאוד בניהול עסק. קריטי לזהות ולנתח את המתחרים של העסק, מי הם?, מהן נקודות החוזקה והחולשה שלהם? וכדומה. עסקים שאינם מטיבים להבין זאת, נתקלים לא מעט פעמים בכך שהמוצר אינו נמכר, והם אינם מבינים מדוע. לעתים התשובה טמונה בכך שקיימים מתחרים שמציעים בדיוק את אותו המוצר לקהל יעד זהה, ואף הם בעלי יתרון כלשהו על פני העסק שלך. כאשר אתה מזהה את המתחרים שלך, אתה מייצר ייחודיות במוצר שלך מה שלמעשה יוצר את הבידול לעומת המתחרים.


כפי שהזכרנו קודם לכן, אלו רק מספר היבטים שעליהם שמנו דגש, אך יש סיבות רבות וטובות מדוע עסקים אינם מצליחים. וכדי שלא נישאר בטעם השלילי, נדגיש דווקא את הצד החיובי, איך כן ניתן לנהל עסק מצליח?

היום זה כבר לא סוד, עסקים רבים נעזרים בשירותיהם של יועצים עסקיים על מנת לנהל את העסק שלהם בצורה הטובה ביותר, כזאת שתוביל להצלחה כלכלית.

כדי לנהל עסק צריך להתמצא בעולמות שונים ומגוונים (לדוגמא: בתחום הפיננסי, הניהולי, העסקי וכדומה), וכמעט בלתי אפשרי לנצח על כל המלאכה הזאת בצורה עצמאית ללא שום עזרה מקצועית.

חברת MINDED מעניקה שירותי ליווי ויעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים בכל תחום. יועצי החברה הינם בעלי ידע וניסיון שנרכשו מהשכלה בתחום ומניסיון רב שנים. יועצים אלו מגיעים עם ארגז כלים שיכול לסייע לעסק שלך לצמוח ובגדול.

נכס דיגיטלי

מאמרים ומידע נוסף

6 עצות פרקטיות לניהול זמן

DSY יזמות והשקעות

עו”ד מסחרי לבניית הסכם שותפים

תקשורת הופכת לכלכלה – פאנל עם בכירים במשק

DSY יזמות והשקעות

הגב לפוסט