הקניית יכולות יזמות לתלמידים באמצעות סדנאות
הקניית יכולות יזמות לתלמידים באמצעות סדנאות
יזמות מאמרים

הקניית יכולות יזמות לתלמידים באמצעות סדנאות

ישנן דרכים רבות לקדם ילדים בתחומי היזמות. כל הורה יכול לעודד את הילד שלו להשתתף ביותר פעילויות שמגבירות את היצירתיות והחשיבה מחוץ לקופסא, אך מעבר לכך גם בבתי ספר יכולים לעשות זאת בשיעורי תגבור ובקורסים וסדנאות אשר מועברות על ידי חברות חיצוניות.

איך ניתן להזמין קורסים וסדנאות לילדים?

בתי ספר המעוניינים להזמין קורסים וסדנאות לילדים בכיתות, יכולים לבדוק כחלק מתוכניות “הכלה” ותוכניות נוספות של משרד החינוך ולראות רשימה של עסקים וחברות אשר עורכים סדנאות העשרה לילדים כחלק מתקציבים שניתנים על ידי משרד החינוך ועל פי אישור כמובן.

סדנאות אלו מגוונות מאוד ומכילות דרכים שונות לעודד את הילד למצוינות. בין היתר הסדנאות מתייחסות לדיבור מול קהל, אומנות הדיבייט, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, שיתוף פעולה ועבודת צוות ועוד שלל תכנים מועילים הנדרשים לתכונות של מנהיג ויזם. הסדנאות מועברות לכל כיתה בנפרד ואפשר לקיים אותן במתכונת בוקר ומתכונת ערב בהתאם לצרכים של בית הספר.

מלבד סדנאות לתלמידים – אפשר גם לשפר את המורים

הסדנאות כמובן הן דבר חד פעמי אשר אמנם מאוד מעשיר, אבל לא מלווה אותנו כל השנה. לעומת זאת, המורים תמיד נמצאים שם ולכן להעביר להם כלים שבאמצעותם הם יכולים להעשיר את הילדים יכול להיות רעיון מעולה לא פחות. סדנאות יכולות להיות מועברות גם למורים כדי שהם יוכלו להעביר את החומר הנלמד לתלמידים ולעודד אותם במשך כל השנה לפתח את המחשבה והיצירתיות ולמצוא דרכים חדשות לפרוץ גבולות.

סדנאות אלו, יכולות להיות סדנאות ענייניות של למידה וגם סדנאות גיבוש ועבודת צוות עבור המורים, כגון סדנאות ODT שבהם המורים גם לומדים וגם נהנים. בסדנאות לומדים הרבה דברים ורעיונות חדשים שאפשר להעביר הלאה ולהמשיך להנחיל אותם לתלמידים במשך כל השנה.

גם בבית

כמובן שכשנמצאים בחופש, בין אם בגלל החופש הגדול / חופש חג ואפילו בתקופת הקורונה הנוכחית, אפשר להמשך ללמד את הילדים לשאוף למצוינות וליזמות ועושים זאת באמצעות מאגרי המידע הרבים שקיימים באינטרנט שמקנים לילדים יכולות חדשות. אפשר לנצל את החופש ללמוד שפות תכנות או שימוש בתוכנות מסוימות שיקנו לו לא רק כלים ליזמות אלא כלים שאיתם הוא יכול להשתמש בחיים עצמם.

נכס דיגיטלי

מאמרים ומידע נוסף

דו”ח ההשקעות העולמי השנתי של סוכנות האו”ם לסחר ופיתוח

DSY יזמות והשקעות

המשרד לפיתוח הנגב והגליל פועל להקמת חממת סטארט-אפ באוניברסיטת בן-גוריון

מחקר: עסקים בבעלות נשית גדלים מהר יותר

DSY יזמות והשקעות

הגב לפוסט