15 טיפים מעשיים להצלחה בפרויקט קידום אתרים
15 טיפים מעשיים להצלחה בפרויקט קידום אתרים
אינטרנט

15 טיפים מעשיים להצלחה בפרויקט קידום אתרים

מגוון רחב של ערוצי שיווק עומדים היום בפני עסקים אינטרנטיים, ולכל ערוץ שיווק כזה, יתרונות וחסרונות. חלק מערוצי השיווק האלו מייצרים אינטראקציה עם הגולש ביוזמת בית העסק, מה שהופך את הלידים שהוא מייצר ללידים קרים בדרך כלל. ערוצי שיווק אחרים, כמו קידום ממומן בגוגל, מאפשרים אינטראקציה עם גולשים בזמן ובמקום שנוח דווקא לגולשים עצמם, שכן הם אלו שפונים ביוזמתם לבית העסק, אולם לאורך זמן, נחשבים הלידים האלו ליקרים בראיית עלות תועלת, ולא מתאימים לעסק שיש לו מרווחים נמוכים.

כאן נכנס לתמונה קידום אתרים אורגני. באמצעות ערוץ השיווק הזה, מתקבלים, בדרך כלל, הלידים האיכותיים ביותר. אלו לידים של קהל יעד שפונה מיוזמתו לבית העסק, ועושה זאת, בזמן שנוח לו. הוא סומך על בית העסק, שהמיצוב שלו מתבצע, בין היתר, על סמך העובדה שמנוע החיפוש, שהוא פקטור חיצוני ובלתי תלוי, בחר למקם את עמודי האתר שלו גבוה בדפי תוצאות החיפוש.

לתהליך קידום אתרים בגוגל יש לא מעט יתרונות עבור בית העסק: הוא, כאמור, מזרים תנועה איכותית יותר של גולשים לאתר העסק, חשוף פחות לתופעות כמו קליקים של מתחרים או סקרנים בדומה למה שקורה בעת קידום ממומן, לאורך זמן, מאפשר ערוץ השיווק הזה לבנות נכס דיגיטלי אמיתי עבור המותג, ולמצב את המותג כמומחה בתחומו.

כמו כן, שיעורי ההמרה של גולשים בערוץ הקידום האורגני הם לרוב גבוהים יותר בכמה דרגות משיעורי ההמרה המאפיינים ערוצי שיווק אחרים. גם סכום הרכישה הממוצע של לקוח עולה בערוץ הזה, בין היתר, משום שהגולשים נותנים אמון במותג.

עוד ערך מוסף שחשוב להכיר באשר לקידום אורגני הוא העובדה שלאורך זמן, מאפשר הערוץ הזה לבנות נכס ממשי, שייצר הכנסות למותג, בלי תלות בהשקעה בקמפיין. זהו ערוץ שיווק שפחות רגיל לחיתוך חד פעמי בתקציב, והוא נחשב ליציב יחסית.

אז איך, בפועל, ניתן לייצר תוצאות טובות יותר ולשפר את הנוכחות של המותג בדפי תוצאות החיפוש? הכנו עבורכם 15 טיפים משמעותיים שיעזרו לכם לשפר את האפקטיביות של תהליך הקידום.

טיפ מספר 1: מקדו את המשאבים בביצוע אופטימיזציה לעמודי האתר

החלק שיש לו את ההשפעה המכריעה ביותר על תהליך קידום אתרים הוא ביצוע אופטימיזציה ברמת העמוד. ישנן מגוון פעולות שיש לבצע ברמת העמוד כדי להתאים אותו לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש, עבור שאילתות רלוונטיות של גולשים. הנה כמה פרקטיקות מקובלות בעולם הזה של אופטימיזציית On Page:

שילוב מילות המפתח החשובות בתחילת הכותרת וכותרת המטא של העמוד – כאן מדובר בטכניקה שקל מאוד לבצע ולעדכן בעמודים קיימים. כדי להוכיח למנועי החיפוש שהעמוד המסויים שאותו הם שוקלים לאנדקס ולדרג רלוונטי לחיפושים המכילים ביטויים מסויימים, נכון יותר יהיה לשלב את הביטויים האלו בתחילת הכותרות וכותרות המטא – אלו אותן כותרות המוצגות לגולשים בדפי תוצאות החיפוש, ולא באתר.

מיקוד בכתיבת תוכן משמעותי ורחב היקף – כאן מדובר בטכניקה שמשמעותה יצירת תוכן מקיף, ארוך ומשמעותי, שיכסה יותר ביטויי חיפוש פוטנציאליים, יתן ערך מוסף מקסימלי ללקוח בקצה, ויאפשר למנוע החיפוש להבין שכאן יוכל הגולש למצוא תשובות לכל השאלות שלו.

הימנעו מהצפה של מילות מפתח – כדי להימנע מאפקט הפוך ולנסות להימנע מפגיעה בקידום של עמודי האתר, מומלץ לעשות שימוש מושכל במילות המפתח אותן רוצים לדרג בזמן ההטמעה שלהן בעמוד, ולהימנע משימוש יתר בהן.

טיפ מספר 2: אל תזניחו את הטיפול בהיבטים טכניים באתר

גם ההיבט הטכני של השימוש השוטף באתר הוא חשוב לדירוגים האיכותיים של האתר.

כדי לייצר תהליך קידום אתרים איכותי שמייצר בעצמו תוצאות איכותיות, אסור יהיה להזניח את הפן הטכני של הטיפול באתר. בפרט, אלו, לכל הפחות, הפעולות שחשוב יהיה לוודא כי הן מתקיימות באתר:

אבטחה – הגלישה באתר צריכה להבטיח ביטחון לגולשים המגיעים אליו, תוך הבטחה שהפרטיות שלהם לא תיפגע.

התאמת האתר לתצוגה ושימוש במכשירי מובייל – חשוב יהיה להבין כי האתר מתאימים לא רק לצריכת תוכן באמצעות מכשירי מובייל שונים, אלא גם לשימושיות, ביצוע פעולות והשלמת טרנזקציות עסקיות. גוגל כבר מזמן הודיעה כי ברוב המוחלט של האתרים, היא מסתפקת באינדוקס גרסת המובייל האתר, ומסתמכת עליה בעת הדירוג של האתר עבור שאילתות רלוונטיות של גולשים.

הימנעות מתוכן כפול – תוכן משוכפל, מועתק, או מחולל בצורה כזו שחלקים גדולים ממנו חוזרים על עצמם, בהחלט יכול להזיק לתהליך קידום אתרים ולשיפור הנוכחות של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש. הפרקטיקה הנכונה היא להימנע ככל האפשר מייצור של תוכן כזה.

שיפור מהירות הטעינה של עמודי האתר – כדי להציע לגולשים המגיעים לאתר חווית גלישה איכותית, כזו שתגרום להם להישאר באתר, לצרוך יותר תוכן באתר, להפוך לגולשים מעורבים ואפילו ללקוחות משלמים, חשוב יהיה מאוד לשפר את מהירות הטעינה של עמודי האתר. אתרים שעמודי האתר שלהם נטענים בצורה איטית ומציעים חווית גלישה לא יציבה, פוגעים במדדים האלו ומייצרים שיעור נטישה גבוה של עמודי האתר על ידי גולשים.

טיפ מספר 3: אל תסתמכו על הטמעת תוכן ברמה נמוכה באתר

האמצעים הקיימים היום לרשותם של מנהלי אתרים לייצור תוכן הם רבים ומגוונים. כתיבת תוכן ברמה נמוכה או שימוש לא נכון בשירותי בינה מלאכותית לייצור תוכן, עלולים לגרום לכך שבאתר יוטמעו תכנים שלא מייצרים ערך מוסף אמיתי לגולש, ושלא ראויים לדירוג.

במקביל, מנועי החיפוש משתכללים כל העת היכולת שלהם להבין תוכן המוטמע באתר. הימור כנגד המגמה הזאת יהיה הימור חסר תוחלת.

כדי להצליח ולייצר תהליך קידום אתרים איכותי של האתר, חשוב שהתוכן שיוטמע באתר ישרוד לאורך זמן, ויהיה מקי, איכותי ובעל ערך מוסף גבוה לגולש שבקצה.

טיפ מספר 4: צרו פרופיל קישורים פנימיים איכותי

קישורים פנימיים הם הפניות שמבצעים עמודים באתר אל עמודים אחרים בתוך האתר, ומטרתם לעזור לגולש להתמצא בנבכי האתר, לצרוך תוכן איכותי שמייצר לו ערך מוסף, ולהשלים מידע שהגולש קיבל, במנות קטנות ובאופן מדורג.

לשימוש בקישורים פנימיים יש יתרונות רבים: הם, כאמור, מסייעים לגולשים לנווט בין עמודים שונים ולמצוא את התוכן אותו ביקשו לקבל במהלך החיפוש, הם מסייעים להעניק לעמודים נתונים משקל יתר על פני עמודי אחרים, משום שהרבה עמודים אחרים מפנים אליהם, הם מסייעים לזחלנים של גוגל לגלות עמודים חדשים ולייעד אותם לאינדוקס, והם גם מסייעים להגדיל את שיעורי ההמרה באתר, כאשר הם מפנים את הגולש למידע הנחוץ לו לשם קבלת ההחלטה להתקשר עם המותג.

בשל היתרונות האלה, רצוי להקדיש את הזמן הדרוש ליצירת פרופיל קישורים פנימיים איכותי באתר, כזה שיאפשר השגת היתרונות המדוברים.

טיפ מספר 5: השתמשו במילות מפתח קשורות ורלוונטיות

ציינו קודם לכן את החיסרון שבביצוע הצפת מילות מפתח. כאשר בעל האתר חוזר על אותה מילת מפתח שוב ושוב, הדבר עלול להיתפס כחשוד על ידי מנועי החיפוש השונים, ולהוביל לנקיטת פעולה ידנית כנגד האתר.

הפתרון לכך הוא שימוש במילות מפתח רלוונטיות קשורות – אלו יכולות להיות מילים נרדפות, מילים משלימות, מילים המתארות שירותים דומים, מוצרים דומים ועוד, ובכל מקרה, העניין הוא ברור: שימוש במילות מפתח כאלו מאפשר לבעלי האתר מצד אחד לסמן למנועי החיפוש עד כמה הם רלוונטיים לנושא שאותו חיפש הגולש, ומצד שני לא להגזים בשיבוץ מילות המפתח הרלוונטיות.

טיפ מספר 6: הקפידו על מדדי איכות

גוגל פרסמה בשנים האחרונות את ההתייחסות שלה למדדים הרלוונטיים באמצעותם ניתן להעריך את איכות האתר המדורג, עבור מעריכי האיכות האנושיים מטעמה. בגדול, ניתן לומר, כי מדדים אלו כוללים ארבעה עולמות של איכות:

  • מומחיות – האתר המדורג צריך לייצר רושם של מומחה בתחום, שכדאי להפנות אליו גולשים המחפשים ביטויי חיפוש רלוונטיים.
  • סמכות – המותג צריך להיות מותג מקובל בנישה, כזה שאליו מפנים מותגים אחרים, שירותים משלימים, ספקים ולקוחות עסקיים.
  • אמינות – המותג צריך להיות אמין] וליהנות מפרופיל ביקורות איכותי.
  • ניסיון – המותג צריך להיות בעל הניסיון המעשי המתאים שיאפשר לו להציע ערך מוסף לגולשים העושים שימוש במנוע החיפוש.

ההמלצה בהקשר הזה היא חד משמעית: כל מותג שמעוניין לקדם את עמודי האתר שלו בגוגל, חייב לדאוג לכל אחד מן הרכיבים המדוברים המתארים את עולם האיכות של המותג.

טיפ מספר 7: התאימו את התוכן לכוונת החיפוש של המשתמש

נקודה נוספת שחובה לקחת בחשבון בעידן החדש של החיפוש באינטרנט , כאשר רוצים לדרג את מי מעמודי האתר עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים של גולשים, היא כוונת החיפוש של המשתמש. האם כוונת החיפוש הינה אינפורמטיבית? האם היא כוונה מסחרית? האם היא כוונה ניווטית בלבד, כלומר, חיפוש המבוצע לצורך הגעה לעמוד נתון או שמא האם מדובר בכוונה לבצע טרנזקציה באופן מיידי?

התאמת התוכן המצוי באתר לגולשים עם כוונות חיפוש שונות יוכל לסייע למנוע החיפוש להתאים את המידע והתוכן הרלוונטיים ביותר לחיפוש שמבצע הגולש במנוע החיפוש.

טיפ מספר 8: נסו להקטין ככל האפשר את שיעור הנטישה של גולשים באתר

שיעור נטישה גבוה אינו סימן מובהק לכך שהאתר אינו איכותי. לעיתים, הגולשים מנסים לאתר מידע שניתן לסכם בעמוד אחד, ומכאן, אין להם כל צורך נוסף באתר.

אלא שהקטנת שיעור הנטישה באמצעים רבים ומגוונים יכולה בהחלט לייצר אצל מנועי החיפוש את התובנה שהאתר הופך לרלוונטי יותר עבור גולשים מסוימים, ויחד עם מדידת זמני השהיה של גולשים באתרים האלו ומדדים נוספים, ניתן לייצר תיון איכות לאתר,

טיפ מספר 9: שלבו תכני וידאו באתר

שילוב של תכני וידאו באתר יוכל לסייע לכל פרויקט קידום אתרים. הסיבה לכך היא ברורה: וידאו גורם לאנשים להפוך מעורבים יותר בעת הגלישה שלהם לאתר. וידאו יכול לספר בצורה ויזואלית משכנעת הרבה יותר מטקסט כתוב. לוידאו יתרונות נוספים ובהם, הקטנת שיעור הנטישה של גולשים מן האתר, הארכת משך השהיה של גולשים באתר, הגדלת שיעורי ההמרה של גולשים, ומיצוב המותג כבר סמכא בתחומו, שכן לא כל מותג ערוך מבחינת משאבים לייצר תכני וידאו מעולים מבחינה תקציבית.

טיפ מספר 10: שתפו מידע סטטיסטי מעניין

שיתוף של מידע סטטיסטי מעניין לא נועד רק עבור הגולשים הקלאסיים שמגיעים אליכם לאתר, אלא בעיקר לעיתונאים, שעוקבים אחרי התחום, ומעוניינים לייצר כתבות מבוססות דאטה, שניתן יהיה לצטט, ואליהם בקלות רבה יותר ניתן יהיה לקשר.

אותם קישורים חיצוניים שתקבלו ממגזינים נחשבים שסוקרים את הנעשה בתחום שאתם מומחים בו, הם הקישורים הכי איכותיים שתוכלו להשיג, כדי להקפיץ את תהליך קידום האתר שלכם, כמה וכמה שלבים קדימה.

טיפ מספר 11: שפרו את שיעורי ההקלקה של גולשים באתר

צריך לזכור מהי המטרה העיקרית של ביצוע תהליך קידום אתרים: יצירת טראפיק אורגני איכותי של גולשים, שניתן יהיה להמיר ללקוחות משלמים בשלב מאוחר יותר של המשפך השיווקי. אלא שכדי לייצר את הטראפיק הזה, בראיית עלות תועלת, לא מעט פעמים נכון יותר להשקיע משאבים בשיפור שיעורי ההקלקה של גולשים על תוצאות החיפוש, מאשר שיפור המיקומים של תוצאות החיפוש המפנות לעמודי האתר עצמן.

כיצד משפרים את שיעורי ההקלקה של גולשים? בוחרים כותרת מטא משכנעת ומוסיפים תיאור מטא איכותי, משום שהם אלו התכנים שאיתם נפגש הגולש בדפי תוצאות החיפוש, עוד לפני שהוא יודע על אילו מן התוצאות המוצגות לו הוא מעוניין להקליק.

טיפ מספר 12: צרו פרופיל לעסק בשירות גוגל לעסק שלי

אם אתם מנהלים עסק לוקאלי, ומספקים שירות ללקוחות באמצעות סניפים הממוקמים באזורים גאוגרפיים תחומים – שירות גוגל לעסק שלי, שירות חינמי מטעם גוגל, יוכל לסייע לכם לשפר את הנראות שלכם בדפי תוצאות החיפוש.

כאשר אתם פותחים פרופיל עבור המותג שלכם בשירות גוגל לעסק שלי, הקפידו שהוא יהיה שלם ככל האפשר, דאגו לאמינות ולעקביות הנתונים, קטלגו וסווגו נכון את השירותים שאתם מספקים, ופרסמו באופן שוטף תכנים רלוונטיים שיכולים לסייע לקהל היעד שלכם. אל תשכחו להשיב לביקורות חיוביות ושליליות כאחד, וזאת בצורה עניינית, מנומסת ואדיבה. קחו בחשבון שהמענה שלכם ללקוח לא מרוצה נראה גם על ידי לקוחות פוטנציאלים אחרים.

טיפ מספר 13: בצעו ביקורת על האתר והמותג

אחת לתקופה, הקפידו לבצע ביקורת קידום אתרים על אתר המותג שלכם. כך תוכלו לגלות בעיות טכניות שונות שאולי לא שמתם אליהן לב, לגלות עמודים שלא נסרקים על ידי הזחלנים של גוגל ומנועי חיפוש אחרים, לגלות תוכן כפול או מבנה היררכי לא הגיוני, בעיות בטעינת עמודי האתר ועוד.

הסיבה לכך היא שניהול אתר בשוטף הוא עולם תוכן שלם שמתפתח במקביל לעסק שמנהל המותג. אל אתר מועלים תכנים שהופכים עם הזמן ללא רלוונטיים, העסק פותח קטגוריות חדשות וסוגר ישנות, קישורים פנימיים מאבדים את היעד אליו הם מקשרים, תוכן הופך להיות רב מידי ומכביד על תהליך הטעינה ועוד.

טיפ מספר 14: נטרו את הביצועים של האתר באופן שוטף

כדי להבין שתהליך קידום האתר מתקדם בצורה נכונה, תהיו חייבים לנטר את הביצועים של האתר באופן שוטף. עקבו אחר המיקומים של עמודי האתר עבור חיפוש של ביטויים שהם אסטרטגיים מבחינתכם, למדו על שיעורי ההקלקה של גולשים, זהו מגמות הקשורות בהיקף החיפושים של ביטויים נתונים, וכן של חיפושים חדשים שמאפיינים התנהגות צרכנית של גולשים.

הבינו עד כמה התנועה האורגנית המתקבלת באתר אכן מייצרת מכירות בפועל, ואילו ביטויי חיפוש ותכנים מייצרים באופן האפקטיבי ביותר את המכירות האלו. נטרו קישורים יצוניים שהוסרו, וביקורות גולשים שמתקבלות בערוצים השונים.

טיפ מספר 15: פנו למומחה חיצוני בשעת הצורך

לא תמיד תוכלו לעשות הכל לבד. לעיתים, גם כאשר אתם יודעים כל מה שעליכם לעשות לצורך קידום האתר, נכון יותר יהיה להפקיד את הפרויקט בידיים מקצועיות. לפניה למומחה חיצוני יש כמה וכמה יתרונות: מומחה חיצוני יכול לפעול באופן שהוא מנותק רגשית ולקבל את ההחלטות הנכונות. למומחה חיצוני ישנם נכסים, עובדים וקשרים מול ספקים, מה שמייעל את תהליכי העבוד שלו ומאפשר לו להשיג מחירים נמוכים יותר עבור שירותים נחוצים. כמו כן, מומחה חיצוני מביא איתו ידע וניסיון של מה יכול לעבוד היטב ומה פחות, בנישה שבה אתם פועלים.

לסיכום

לקידום אתר במנועי החיפוש בצורה אורגנית ישנם יתרונות רבים ומגוונים. יש לא מעט דרכים שבהן תוכלו לפעול כדי לשפר את הנוכחות של האתר בדפי תוצאות החיפוש, אולם כדי לייצר את רמת האפקטיביות הרבה ביותר, בראיית עלות תועלת, חשוב יהיה מאוד שתפנו למומחים בתחום.

נכס דיגיטלי

מאמרים ומידע נוסף

רוצים לצייר ע”י בינה מלאכותית? DALL-E 2 זמינה עכשיו לכולם

DSY יזמות והשקעות

דרכים יצירתיות להרוויח מהאינטרנט לקראת 2024

כיצד להגיע להכנסה של 4,000 דולר בחודש מהאתר שלך?

DSY יזמות והשקעות

הגב לפוסט