השקעות מאמרים

הפאונד הבריטי מאבד גובה – האם זה הזמן לקנות?

מאת: מומחה פורקס – מסחר במט”ח

ביום שלישי ירד הפאונד מול עיקר מטבעות המסחר במט”ח בעקבות הודעתו של נשיא הבנק המרכזי של אנגליה, מרווין קינג שהוא מתכוון להוריד את שערי הריבית על עתודות הבנק המסחריות.

צעד זה העלה בקרב משקיעי הפורקס גל של ספקולציות אודות הרחבת מדיניות התמיכה הסיוע הכלכלי. המשקיעים ציפו לסימנים להפחתת צעדי הסיוע הכלכלי מצד הממשל הבריטי, והודעתו של גינק הפתיע אותם. במהלך ישיבה של מועצת המנהלים, אמר קינג ש”ככל הנראה התחדשה הצמיחה, אולם ישנם עדיין סיכונים של אינפלציה”.

בשעה 10:45 בלילה, זמן בריטניה, ירד הפאונד ב-0.65% מול הדולר (1.6494), ב-0.5% ביחס לפרנק השוויצרי (1.706), ב-1% מול היורו (0.8889), וב-0.4% ביחס לין היפני (150.19).

מסחר בדולר. ביום ג’, ירד הדולר של ארה”ב מול עיקר מטבעות של מסחר במט”ח בעקבות חזרת גורם התאווה לסיכון לשווקים. בתחילה יום המסחר, עלה הדולר בעקבות נתונים מעודדים מאוד הנוגעים לשוק הקמעונאי בארה”ב.

יחד עם זאת, לאחר שהמשקיעים ניתחו את הנתונים החדשים, השתנתה האווירה, שהפכה להיות פחות חיובית עבור המטבע הירוק.

ניתוח המספרים החדשים גילה שהם כוללים את התכנית של “מזומנים בעבור גרוטאות” (ובאנגלית: “cash for clunkers”, המציעה לצרכני ארה”ב 4,700 דולר בעבור רכישת מכונית חדשה, חסכונית יותר בדלק.

התכנית, שנחשבת להצלחה, השקיעה מעל ל-2.58 מיליארד דולר כדי לרכוש 625,000 מכוניות חדשות, והייתה אחראית להעסקתם של 38,000 אנשים במגזר תעשיית המכוניות.

בשעה 11 בלילה, זמן בריטניה, ירד הדולר ב-0.5% מול היורו (1.4673), ב-1.1% ביחס לדולר הקנדי (1.0712), ב-0.25% מול הדולר האוסטרלי (0.8644), ירד 0.8% מול הדולר של ניו-זילנד (0.706) וב-1% ביחס לפרנק השוויצרי (1.0337). בסופו של דבר הצליח המטבע האמריקני להתאושש ועלה מול הין היפני לערך של 91.04.

אופטימיות זהירה. שנה לאחר קריסת בנק ליהמן ברדרס, נאם אתמול יו”ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, כאשר הוא שב ומדגיש כי התגובה המהירה של הרגולטורים ברחבי העולם מנעה משבר חריף ואף הצליחה להציל את כלכלות העולם שניצבו על סף התמוטטות.

ברננקי אמר כי “לא נשקפת יותר סכנה להתמוטטות פיננסית”, אך באותה נשימה ציין כי “ההתאוששות הכלכלית בארה”ב תהיה איטית והדרגתית. המערכת הבנקאית לא תחזור לעצמה בזמן הקרוב. שוק הנגזרים לא יחזור לעצמו גם כן בזמן הקרוב. אך אנו רואים יותר פעילות מחוץ לתוכניות הסיוע של ה’פד’, יותר הלוואות לסטודנטים ויותר הלוואות לצרכנים. המערכת תהיה קטנה יותר ונתונה לרגולציה קשוחה יותר, ודברים אלה יכבידו על הצמיחה”, הוסיף הנגיד האמריקאי

פרטים אודות מחבר המאמר:
מומחה מסחר במטבע חוץ, Forex, מט”ח באינטרנט, חוזים עתידיים, אופציות במט”ח, מניות ועוד

מקור המאמר: http://www.reader.co.il/article/51660/מסחר-במטח-הפאונד-הבריטי-מאבד-גובה

נכס דיגיטלי

מאמרים ומידע נוסף

שימוש גאוני של איקאה בתיוג של פייסבוק

DSY יזמות והשקעות

פייסבוק משיקה את ליברה – LIBRA – מטבע קריפטוגרפי בינלאומי

DSY יזמות והשקעות

web 2.0 ושילוב עם עסקים

DSY יזמות והשקעות

הגב לפוסט