מאמרים

כיצד לאפיין אתר ביעילות בתהליך בניית אתרים

בתור אחד שעוסק בבניית אתרים – אני נתקל הרבה בזמן האחרון בלקוחות שלא יודעים לאפיין נכון את המיזם, ומאידך לקוחות שיודעים בדיוק מה הם רוצים. המדריך הבא בא לפרט בקצרה על מה כדאי לדים דגש וכיצד לעבוד מול בונה האתרים שלכם.

קודם כל לא להגיד “אני רוצה אתר”, זאת הטעות הכי גדולה! איזה סוג של אתר? ישנם המון סוגים: אתרי תדבית, בלוגים, פורטלי תוכן, אתרי ווב 2.0, רשתות חברתיות ומייזמים בהתאמה ותכנות אישי ועוד…

קודם כל לתת את הפואנטה באתר, מה המנגנונים שלו, לאפיין אותו מבחינה פונקציונאלית. למשל: אופציה של העלאת תכנים ע”י הגולשים, כפתור לייק של פייסבוק, טוקבטים, דואר אדום וכו’.. עדיף לרדת כמה שיותר לפרטים מכיוון שכל דבר שלא כלול בחבילה יהיה בתוספת תשלום ולפעמים הרבה כסף יכול להחסך בגלל מניעת אי הבנות כאלו ואחרות עם החברת בניית אתרים אשר אליה שלחת את האפיון הראשוני המדוייק של המיזם.

שנית, אפשר ואף רצוי לצרף לאפיון כמה לינקים אשר יסבירו בצורה יותר ברורה את הראש שלך, הן מבחינת פונקציות, סקריפטים שונים ואפקטים, והן מבחינת קווי עיצוב והאווירה שאתה רוצה לשדר באתר ולאיזה קהל יעד.

מה עוד צריך לקחת בחשבון? (כאן אנחנו נכנסים קצת לאפיון למתקדמים), אופטימיזציה של האתר: אתה יכול לדרוש מבונה האתרים שלך לשים תגיות H1, H2 על כותרות המאמרים, לתת אופציה של עריכת TITLE וגם DESCRIPTION באופן אישי ולא אוטומטי של הממשק, ועוד ועוד… תוכלו אף לבקש מערכת ספציפית שעליה יבנה האתר, למשל וורדפרס המצויינת היא מערכת שמבקשים לרוב ובצדק בזמן האחרון – היא מאוד נוחה ומאוד גמישה, ותהליך בניית אתרים איתה הרבה יותר נוח גם לבונה האתרים וגם למשתמש לקוח.

מיקומים של אלמנטים שונים בדף (למשל כפתורי שיתוף, אופציית הדפסה וכו’….)

זכרו שככל שהאפיון שלכם יהיה מפורט יותר אז קודם כל הקמת האתר מיזם תיקח פחות זמן, ודבר שני הוא שתשלמו על כך פחות כסף.

קחו בחשבון שאתר אינטרנט מצליח הוא כזה שתוכלו אח”כ לשווק אותו באינטרנט בצורה טובה ולנצל את מגוון הפלטפורמות המעולות שעומדות לרשותינו לשם כך, כגון: גוגל (קידום אתרים), פייסבוק, פורומים ובלוגים וכדומה. חשוב לקחת מראש את תהליך השיווק באינטרנט, לנתח את קהל היעד ולחשוב עוד בשלב בניית האתר – כיצד להניע אותו לפעולה!

נכס דיגיטלי

מאמרים ומידע נוסף

6 עצות פרקטיות לניהול זמן

DSY יזמות והשקעות

Call Center

DSY יזמות והשקעות

מחקר: עסקים בבעלות נשית גדלים מהר יותר

DSY יזמות והשקעות

הגב לפוסט