כיצד לבחור עורך דין טוב ומקצועי עבור העסק שלך
כיצד לבחור עורך דין טוב ומקצועי עבור העסק שלך
מאמרים ניהול עסק

כיצד לבחור עורך דין טוב ומקצועי עבור העסק שלך

עורך  דין מקצועי הינו אחדבדברים המבוקשים ביותר  כיום עבור עסקים, ולמרות היצף המקצוע – כיצד ניתן לאתר עו”ד המותאם לדרישות העסק שלך וצרכיו, וידע לתת מענה מקצועי? וגם… מה ההשלכות של עורך דין מקצועי לעומת עורך דין שאינו מקצועי עבור עסקים, ובעיקר עסקים קטנים.

ראשית יש להביןאתצרכי העסק שלך, למשל הקמת עסק לנדל”ן,  ישנם עורכי דין אשר מעורים בחוזי  נדל”ן,  ושנין אף עורכי דין המעורים בדיני חברות, אשר יכולים לסייע בהיבט העסקי של החברה, אך פחות  מבחינת חוזים בכל הנוגע למקרקעין וכיוב’.

כיצד לבחור עורך דין טוב ומקצועי עבור העסק שלך
כיצד לבחור עורך דין טוב ומקצועי עבור העסק שלך

עורכי דין בתחומים רבים ומגוונים – כיצד לבחור?

ראשית, בואו ניגש לנקודה מהותית, מרצוע עריכת הדין הינו מגוון מאוד, ישנם עשרות אלפי עורכי דין במדינת ישראל, כאשר כל אחד מתמחה ומתמקצע בתחום אחר, ולעומתם, לא מעט עוריכ דין “כלבויניקים” אשר לוקחיםכמעט כל תיק אפשרי, מה שמקרים לא מעטים  יכול לפגוע בלקוח  ולהניב לו תוצאות שמנוגדות לתיאום הציפיות, החוק הישראלי הינו רחב ידיים ומכיל המון המון מידע ושטח לפרשנות בהמון רבדים ודרכים בהן  ניתן להשיג את המטרה עבור הלקוח, למשל: עורכי דין אשר מתמחה בנדל”ן, עורך דין פלילי אשר מכיר את רזי המשפט על בוריים, עורך דין עם אורנטצייה טכנולוגיתאשר יכול לייעץ מנסיונו בתחום זה לחברות סטרטאפ אשר מסכמות חוזים והסכימי שיתוף פעולה עם חברות אחרות מהתחום, עורך דין המתמחה בתחום לשון הרע והגנת הפרטיות, אשר יכול במקריםם רבים להגן על שמו הטוב של העסק, במיוחד לאור תופעת השיימינג הנפוצה כיום ברשתות החברתיות, ולהשיג ללו פיצוי  הולם אשר יוכל להוציא אותו מהמשבר אליו נקלע על לא עוול בכפו.

ראשית יש להבין במה מתמחה עורך הדין, אפילו לברר בגוגל (לא חסר מידע) על פסקי דין ומיוצגים של עורך הדין, ניתן  אף במלא מעט מקרים לקרוא קטעי עיתונות ואף לראות ראיונות של עורך הדין, את ההתמחות שלו בתחומים מסויימים ואף את הגישה שלו לעולם המשפט ולמקצוע שלו, דבר שהוא לא פחות חשוב…  וזה מה שמביא אותנו לנקודה הבאה בבחירת עורך הדין.

בחירת עורך  דין – עד כמה חשובה האינטראקציה האישית

חיבור עם עורך הדין שלך, שאמור לללוות אותך בתהליכים משפטיים, לעיתים מרכבים במיוחד – זהו דבר אשר מצריך גם “כימיה” בין-אישית בין עורך הדין לבין הלקוח וזהו דבר נחוץ בהבנת התהליך והשגת התוצאות הרצויות ע”י הליך משפטי מסויים. לא פעם ולא פעמיים יכולות להיווצת מחלוקות בין עורך הדין ללקוח, הן בסוגיות מהותיות והן בסוגיות אתיות, דבר  אשר יכול להקשות על השניים ללכת יד ביד אל עבר הליך מסויים.

מעבר לכך, עורך דין מקצועי ואתי אמור גם “לאזן” את הלקוח שללפעמים בא בדרישות מופרזות, פעמים רבות למשל: בחמת זעם, כמו בהרבה מקרים של תביעת דיבה, ורוצה להשיג תוצאות שאינן ריאליות. תפקידו של עורך הדין גם במקרים אלו הוא להתוות לו את הדרך ולדעת  להעריך סיכוי מסויים (אם כי בבית המשפט הכל פתוח) לקבלת אי אלו מן הסעדים והמטרות אשר אותן הציב הלקוח.

 

נכס דיגיטלי

מאמרים ומידע נוסף

חמישה צעדים להצלחה עסקית

DSY יזמות והשקעות

הקמת פורטלים באסיה – הדבר החם הבא

DSY יזמות והשקעות

ראיון עם רני רהב – איך הופכים מעוסק לעסק?

DSY יזמות והשקעות

הגב לפוסט