עו"ד מסחרי לבניית הסכם שותפים
עו"ד מסחרי לבניית הסכם שותפים
ניהול עסק

עו”ד מסחרי לבניית הסכם שותפים

לקראת פתיחת עסק חדש שיש בו שני שותפים או למעלה מכך, חשוב לחתום על הסכם שותפים שהוא תוואי הדרך שנקבע בין כל השותפים בנושאים שונים. הסכם שותפים כולל את כל התחומים שקיימים ביניהם וזאת כדי למנוע מחלוקות בעתיד.

גיבוש הסכם שותפים

בתחילת הדרך המשותפת היחסים בין השותפים הם מצוינים, יש להם חזון וגם חלומות שהם רוצים לממש ולכן הכול נראה וורוד. אך כיוון שידוע שלא אחת נוצרים סכסוכים בין שותפים על נושאים כאלו ואחרים, קיימת חשיבות לבצע באמצעות עו”ד מסחרי לבניית הסכם שותפים, הסכם מסוג זה שיש בו סעיפים רבים שהשותפים כלל לא חשבו עליהם מראש.

עורך דין מסחרי מציף את הסעיפים השונים ומבקש מהשותפים לקבל החלטות לגבי כל אחד מהם ובהתאם לכך יירשם כל אחד מהנושאים הללו בחוזה, על פי ההסכמות של כל השותפים בכל אחד מהם.

המידע בהסכם השותפים

ההסכם משתנה על פי תחום הפעילות העסקי המתוכנן אך יש מסגרת כללית שכוללת את הזכויות ואת החובות של כל אחד מהם. אם כל אחד מהם משקיע כספים, מהו הסכום הראשוני שיוזרם לחברה על ידי כל אחד מהם, אם מדובר בסכום זהה או שיש הבדלים בין השותפים לגבי החלק היחסי של כל אחד מהם בחברה.

בהתאם לכך תהיה גם חלוקת כמות המניות לכל אחד, ההחלטות לגבי מינוי דירקטורים ברשם התאגידים למטרות השונות.

התנהלות עסקית ביום יום

עו”ד מסחרי לבניית הסכם שותפים מציין מסמך חשוב זה את חלוקת התפקידים בין השותפים בחיי היום יום של העסק. מי אחראי על הכספים, על התפעול, שיווק, פיתוח עסקי וכו’. מהם תחומי האחריות, כיצד מתקבלות החלטות על נושאים שונים. מי רשאי למשוך כספים ולחתום על ההמחאות או על העברות בנקאיות בסכומים מסוימים ואם נדרשות כמה חתימות מעל סכום מסוים כמו לדוגמה 20,000 ₪.

כמו כן ייקבע בהסכם כיצד יפרקו את השותפות אם יהיה בכך צורך, אם השותפים לא יסתדרו ביניהם או העסק לא יתרומם כפי שציפו. בנוסף לכך, מה יקרה אם אחד מהשותפים ירצה לפרוש, אם יוכל למכור את חלקו לשותף אחר ומה יהיו התנאים הפיננסיים לבצע זאת.

כמו כן מה יקרה אם אחד מהשותפים ילך לעולמו או יהיה חולה ולא יוכל לתפקד. אם ייכנס שותף במקומו כמו לדוגמה אשתו או שהנתח שלו יימכר לאחד השותפים בשיטת חישוב שנקבעה מראש.

 

נכס דיגיטלי

מאמרים ומידע נוסף

חשיבות שלטים לעסק שלכם

DSY יזמות והשקעות

חמישה צעדים להצלחה עסקית

DSY יזמות והשקעות

רישיון עסק: מתי צריך אותו ומתי העדרו מהווה עבירה פלילית?

הגב לפוסט