מאת: עו"ד עדי המאירי – מאמנת אישית

המחקר מציע דרך פרקטית לשנות את חיינו, באמצעות ביצוע פעולות יום יומיות פשוטות אך יעילות. עד כמה זה פשוט? תשמעו סיפור קצר:

חברה שלי שהיא אמא ל-3 ילדים חמודים, עורכת-דין במקצועה, באה אלי לפני חודשיים ובכתה בפניי שהיא לא מוצאת זמן לעצמה. הצעתי לה שנקבע מספר פגישות יחדיו בכדי ללבן את הנושא ולמצוא פתרון.

אתמול קיבלתי ממנה מכתב בזו הלשון:
"עדי היקרה,
בעקבות פגישותינו, הבנתי פתאום שעיקר הבעיות שלי נובעות מחוסר יעילות בתפקוד בעבודה. לא יאמן איך תוך חודש אחד בלבד הצלחתי באמצעות מספר פעולות פשוטות, שדנו בהן בפגישות, לשנות את עולמי. אודה לך מאוד אם תעבירי את מסקנותיי הלאה לכל מי שאת מכירה…"

אז כבקשתה, אלו הפעולות אותן יישמה חברתי בתחום ניהול הזמן בעבודה ואשר שינו את חייה:

1. לערוך בתחילת כל יום דף ובו המטלות לאותו היום – כולל מטלות קטנות (כמו "להכין לעצמי קפה"). כל מטלה, גם הכי קטנה תופסת לנו תשומת לב ומנפחת לנו את הראש. התגלית המדעית היא, שלא משנה אם המטלה גדולה וחשובה או סתם שולית – שתיהן תופסות בדיוק אותו מקום בראש. לכן, קודם כל צריך לנקות את הראש מהמטלות ולהעביר אותן לדף. רק פעולה זו לבדה תיצור הקלה מיידית, תוריד תחושת עומס ותאפשר פעילות יעילה וחדה. לאחר רישום כל המטלות יש "לחסל" אותן אחת אחת, ולמחוק.

2. להתחיל כל יום עם ביצוע המטלה הקשה ביותר, זו שאין לך כח אליה. פני קודם כל אותה מראשך ותראי איך היום רץ יותר מהר ויותר בכיף. חשוב מאוד להתקדם מטלה אחר מטלה "בטור" ולא "במקביל". ביצוע של כמה מטלות במקביל אינו יעילות, אלא מתכון לכאב ראש. גם אם התחלת במטלה ופתאום נכנסה אחרת דחופה, סיימי לפחות שלב כלשהוא במטלה הקודמת ורק אז תתחילי בחדשה אל תשאירי דברים "פתוחים" בראש.

3. המייל בעבודה צריך להיות סגור – רק פעמיים ביום פותחים, קוראים, מגיבים ואז סוגרים. כל הודעה שנכנסת לנו תוך כדי פעילות אחרת פשוט מפסיקה לחלוטין את רצף המחשבה והריכוז. כמובן, שרצוי להודיע בפעם הראשונה לכווווולם שאתן מעכשו לא זמינות כל רגע במייל. הכי גרוע זה לקרוא מייל במועד בו אין לך זמן לענות עליו ולסמן אותו לטיפול מאוחר יותר פשוט בזבוז זמן טוטאלי, כי בפעם הבאה שתבואי לענות, ממילא תקראי שוב את כולו מחדש.

4. לקצוב מראש זמן לכל פגישה (בדרך כלל מספיקה חצי שעה) ואם אפשר, עדיף בכלל לסגור דברים טלפונית ובמייל ולהימנע מפגישות שמבזבזות זמן יקר ואנרגיה.

5. בסוף יום העבודה ולפני שחוזרים לילדים (לעבודה השניה) לקחת פסק זמן של 7 דקות לשתיית קפה/שיחה עם חברות וכדו' אפילו במשרד.

6. והדבר הכי חשוב – להתמיד באדיקות לעשות את כל הנ"ל יום יום !!! לא לוותר לעצמכם, לא לסטות ולא לחפף – החוקרים הגיעו למסקנה, כי כל פעולה שנעשה באופן רציף במשך 30 ימים, תהפך ל"הרגל"  –  לחלק מאורח החיים הקבוע, ולא תדרוש כבר שום תשומת לב מיוחדת או מאמץ בעתיד.

נכתב ע"י: עו"ד עדי המאירי – מאמנת אישית לחיים טובים יותר, מומחית בפסיכולוגיה חיובית ובזוגיות, מגשרת ובוגרת בי"ס אדלר להורות. דף הבית של עדי: http://www.bcoach.co.il/107220/adi

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *